Wednesday, April 27, 2011

Pengalaman Seram Part 2

Sambungan……

Cuaca agak sejuk malam itu. aku pilih bilik yang paling besar. ada sebuah katil saiz queen. Dari tingkap bilik rumah sayup-sayup aku melihat lampu dari kawasan hospital dan Pekan.  Terdengar dari luar rumah bunyi burung hantu. Aku terasa seram….keadaan memang sunyi. Berada di dalam sebuah rumah yang lama ditinggalkan, terletak di atas bukit….bersebelahan hutan dan dipenghujung hospital..menimbulkan berbagai fikiran.  Aku masih di dalam bilik. Hendak ke dapur takut, hendak ke ruang tamu pun takut. Apa nak buat ni. Dari tingkap aku memandang ke luar. Di dapanku sebuah rumah transit yang juga tidak berpenghuni. Kosong…agak menyeramkan.  

Waktu siang tadi aku bertanya kepada Chief Edward, rumah ni ada orang ke. Jawabnya tiada. Tapi kenapa malam ni aku Nampak seperti ada orang didalamnya. Ya aku pasti pasti….ada cahaya lilin….bergerak di ruang tamu…kemudian ke dalam bilik…….tak akan ada orang pula.
Aku cuba menelefon tunangku. Ingin berbual dengan tunangku……menceritakan pengalaman pejalanan ku dari kenderaang Boing…kepada Fokker…kemudian ke Twin Otter. Banyak benda yang ingin diperbualkan  untuk menghilangkan takut.
Sedang asyik berbual tiba-tiba aku terdengar bunyi seperti orang mencakar dinding…….bunyinya tak berapa kuat tapi jelas…..Tunangku turut dengar bunyi tersebut. Bunyi apa tu?  Aku kata entah... macam bunyi orang cakar dinding.  Memang dari petang tadi Aku dapat rasa sesuatu yang ganjil dengan rumah ini….Bunyi cakar itu semakin kuat…..di dapur aku terdengar paip air seperti dibuka seseorang…..

No comments:

Post a Comment